News

new review on revolution-inc.dk

Terrorway - BlackwatersMed blot 5 år på bagen som band og en enkelt – dog anmelderrost – EP i bagkataloget kommer Terrorway nu med deres første fuldlængde album, ”Blackwaters.” De er italienske – helt præcist fra Sardinien – men har faktisk haft en del kontakt med den danske metalscene. De har været support for Mnemic, og ”Blackwaters” er mixet af Jacob Olsen, som vi kender for at have mixet og indspillet albums for b.la. Hatesphere, Crocell og Moonspell.

Og det er da bestemt heller ikke produktionerne, der fejler noget på den her skive. Det er faktisk bare resten. Melodierne, musikaliteten…det kan jeg bare ikke rigtig finde. Terrorway spiller metal, der emmer af aggressivitet….og ikke så meget andet. Jeg synes, at der er langt imellem de interessante indslag på den her skive, desværre. Pladen åbner med nummeret "Wretched", der starter lige på og hårdt, efterfulgt af titelnummeret, som vælter derudad med 180km i timen. Og sådan forstætter det faktisk bare i lidt mere end en time. Nej okay, sidste nummer, ”Ruins”, er faktisk ganske udmærket, det har lidt interessante temposkift, et superlækkert stykke guitarsolo, der smager af noget traditionelt italiensk og har en rimelig god melodi. Lige præcis det nummer skiller sig ud fra resten, der, hvis jeg må være helt ærlig, er pisse ligegyldige. Og så har forsangeren altså den mest skabede vokal, jeg endnu har hørt hos et metalband – der ikke havde kvindelig forsanger, vel at mærke! Det meste af tiden lyder han mere som et forurettet barn, end en voksen mand med et budskab. Hvis der da er et?

At dette nok må blive min korteste anmeldelse til dato, huer mig ikke, da jeg tager mit job meget seriøst. Hvis bare Terrorway tog deres job som musikere ligeså seriøst, havde jeg måske haft noget mere at skrive. Men denne gang mangler jeg virkelig ord. Igen vil jeg tilføje, at profuktionen og lyden er helt i top, der er ikke en finger at sætte på den gode hr. Olsens arbejde. Men bortset fra det er ”Blackwaters” nok en af de kedeligste, mest intetsigende skiver, jeg har lyttet til i år.